Voicemails inspreken, zo doe je dat!


Een voicemail wilt u eigenlijk niet tegenkomen en helemaal niet als u iets wilt verkopen.

U wilt direct contact met de klant. Maar als u steeds bij dezelfde persoon de voicemail tegenkomt, is het beste wat u kunt doen die zo goed mogelijk in te spreken. Hoe doet u dit en wel zo dat u ook teruggebeld wordt? Bij deze een aantal waardevolle tips.


 
Iedere boodschap, dus ook een voicemail boodschap, bestaat uit 3 fasen: opening, kern en slot. Het schema hieronder gebruiken we als kapstok voor de opbouw van een goede voicemail boodschap.

 

                        

De Opening

Eerst de begroeting en daarna stelt u zich voor met het bedrijf waar u voor werkt. ‘Dag meneer Jansen, u spreekt met Teun Jansen van accountantskantoor Calq, goedemorgen ...’

Refereer aan onderzoek

  • 'Toen ik de strategie van uw bedrijf vergeleek met de concurrentie viel mij op dat ...&39;Terwijl ik uw brochures en website onderzocht, werd het mij duidelijk dat ... een speerpunt is voor u de komende 6 maanden.'

Bij acquisitie is een goede voorbereiding van cruciaal belang. Trap echter niet in de val van over-voorbereiding. De voorbereiding op een gesprek hoeft niet meer dan een paar minuten te duren.

De kern

De kern van de boodschap moet kort en krachtig zijn. ‘Wat voor elkaar betekenen, met elkaar praten’ zijn clichés. Het moet voor de klant interessant zijn om u terug te bellen. Noem daarom voordelen voor de klant.

  • 'Bij een soortelijk bedrijf als de uwe, hebben we ... opgelost door ... waardoor ze € 250 euro per dag uitsparen aan kosten.&39;We hebben een actie waarin we onze klanten laten profiteren van online administratie en facturatie. Voor u is het eenvoudig in gebruik en omdat alle systemen effectief aansluiten, profiteert u ook van ons lage tarief.&39;Wij helpen bij een voor verkopers erg lastig onderwerp, namelijk koude acquisitie. We hebben een concept ontwikkeld om met succes afspraken maken.'  
     

Het slot

Vraag de klant in actie te komen. Let op uw tonatie; deze is enthousiast, zeker en vastbesloten. Garandeer de waarde van een afspraak.

  • 'Graag spreek ik met u af om te bespreken hoe deze besparingen binnen uw hele bedrijf gerealiseerd kunnen worden. Belt u me dan terug op ... dan kunnen we de afspraak concreet maken.&39;Heeft u interesse in een korte demonstratie van het boekhoudpakket en wilt u onze gunstige voorwaarden vergelijken met uw huidige accountant, dan kunt u mij bereiken op nummer ...'

Wacht na ‘nummer’ even en noem dan overdreven langzaam uw telefoonnummer. De klant moet namelijk de kans krijgen het nummer te noteren.

 

Samenvatting

Ga er altijd van uit dat u een voicemail moet inspreken, maar het beste blijft zelf terug te bellen.
 
Belangrijk is dat de kern van uw boodschap de behoefte van uw klant zal prikkelen. Dan pas maakt uw oplossing iets los waardoor een opening ontstaat.
 
Goede zaken toegewenst!
 

Neem direct contact op!

Wilt u méér rendement halen uit uw eigen sales of uit uw salesteam? Schakel Excellent in voor meetbaar meer resultaat. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19. 
 

Contact

Naam*
Telefoon*
Email*
Toelichting

* Dit veld is verplicht

 

 

Mastering Sales
© Excellent Verkooptraining 2012