Waar staat SPORRT® voor?

waar staat sporrt voor

Realiseer kortere verkoopprocessen, krijg de focus en groei in effectiviteit in het bereiken van je doelen met de SPORRT®- verkoopaanpak!

Geplaatst op

Als sales consultant doe je niks liever dan jouw product of dienst te presenteren aan grote klanten verkopen. Met als doel ze natuurlijk binnen te halen. Je bent gemotiveerd om klanten te enthousiasmeren om jouw product.

Maar bij het verkopen aan grote klanten komt ook veel onzekerheid kijken. Want het presenteren van een goede offerte of een strakke pitch worden als negatief ervaren.

Tijdens je verkoopgesprekken ervaar je dat de traditionele vorm van de consultative selling methode vaak onvoldoende is in het beïnvloeden van verkoopprocessen en besluitvormingsprocessen. Je merkt dat het te weinig rendement levert. 

Zet groeistappen

Wanneer je als sales consultant naar jouw markt kijkt, waar is jouw verkooporganisatie gepositioneerd? Zijn er al gevaren gesignaleerd die in de komende drie jaar naar voren kunnen komen?

Krijg nieuwe motivatie en energie met het bereiken van je doelen. Zet de groeistappen en focus je op het selecteren van jouw verkoopgroeimodel. Ga niet zoveel mogelijke problemen tegelijk oplossen. Je wilt effectief te werk gaan om de belangrijkste groeivalkuil te dichten. Krijg de focus, rust en groei in effectiviteit in het bereiken van je doelen.

Hoe is SPORRT® ontstaan?

Onze trainers van Excellent hebben de SPORRT®-verkoopaanpak ontwikkeld gebaseerd op doorontwikkeling van de methodieken Consultative Selling, Solution Selling, SPIN-Selling, Insight Sales en Challenger. Lees ons artikel over Consultative Selling en SPORRT® voor meer informatie over de achtergrond van deze methodieken.

Onze 4S bouwstenen zijn ontwikkeld op basis van het 7S model. Dit model werd ontworpen door de voormalige McKinsey medewerkers. In dat model staan zeven elementen centraal die samen het succes van een organisatie bepalen. SPORRT® richt zich alleen op de salesafdeling van de organisatie en heeft daarom vier bouwstenen.

Waar staat SPORRT® voor?

De SPORRT®-verkoopaanpak is een acroniem voor de zes fases van een verkoopproces: Situatie, Probleem, Oorzaak, Resultaat, Risico en Timing. De SPORRT®-verkoopaanpak is een volledig geïntegreerde aanpak zodat je de waarde van jouw oplossing voor de klant kan kwalificeren en zinvol kan aantonen.

Onze trainers hebben deze aanpak speciaal ontwikkeld voor elke sales consultant die op een professionele en persoonlijke manier complexe diensten wil verkopen aan potentiële klanten. Zonder veel advies weg te geven. Daarnaast met een conversie die drie tot vijf keer hoger ligt dan bij de traditionele consultative selling.

De SPORRT®-verkoopaanpak is geschikt voor de verkoop van concepten, software of complexere diensten en/of producten. De verkoopaanpak draait om het realiseren van drie gespreksdoelen en ondersteunt de moderne sales consultant door het werken in zes fasen.

Wat kan SPORRT® je opleveren?

Met SPORRT® heb je een model in handen waarmee je verkoopmodellen op de schop kunt nemen om klanten en verkoopprocessen te beïnvloeden. Met deze aanpak kun je significant grotere projecten verkopen met een hogere klanttevredenheid. Lees hier in welke situaties je SPORRT® kunt toepassen en welke onderdelen van pas komen.

Welke voordelen zien wij op bedrijfsniveau met SPORRT®:

  • Kortere verkoopprocessen van toekomstige klanten
  • Minder kosten door juiste kwalificatie
  • Concurrentie de wind uit de zeilen nemen door brutale stappen

Welke voordelen ervaar je met SPORRT® op persoonlijk niveau:

  • Klantrelaties verbeteren
  • Jouw toegevoegde waarde stijgt
  • Groei in regie in het verkoopproces

Meer weten over de SPORRT® methode

Ben je benieuwd hoe De SPORRT® methode jouw organisatie succesvol kan maken? Dan heb ik goed nieuws voor je.

We komen graag eens koffie drinken en maken voor jou inzichtelijk waar jouw kansen liggen! Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.

Overzicht Volgende

Neem contact met ons op

Mis het niet...

Onze experts verzamelen wekelijks de laatste commerciele adviezen. Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Categorieën