Klantcase ING

KlantCases ING Verkooptraining

"Toekomstige omzet forecasten met 85% zekerheid"

Peter van Weel, manager

Verkooptraining: Verkoop Buitendienst

ING: Verkooptraining Buitendienst

ING is de grootste online bank van Europa met ruim 4,5 miljoen klanten en 145.000 transacties per dag. In de dealingroom, het commerciële hart van de bank werken commerciële mensen die hun verkoopactiviteiten meetbaar beter willen managen. 

Klantvraag en doelstellingen

ING heeft Excellent gevraagd te helpen om de volgende doelen te realiseren: 

  • De verkooptijd inkorten 
  • Een uniforme werkwijze in overzicht, kwalificeren van prospects en rapportage
  • Meer grip houden om een stijgende orderintake te realiseren
  • Meer zekerheid in de forecast (door middel van analyses en feiten), geen nattevingerwerk meer
85% zekerheid
Omzet forecasten
15% reductie
Verkooptijd

De feiten scheiden van ons onderbuikgevoel, dat is wat wij wilden. De Training Verkoop Buitendienst heeft ons inzicht gegeven in een aantrekkelijke manier van werken en ons geleerd te focussen op de meest kansrijke prospecten.

We zijn nu in staat om met veel grotere betrouwbaarheid onze forecasts over aanstaande verkopen te rapporteren aan het management. We kunnen onze productie hierop afstemmen.

Kortom: een zeer waardevolle investering!’

Peter van Weel, manager

Door Excellent geleverde verkooptraining

Excellent heeft aan ING een verkooptraining geleverd die focust op het beter kwalificeren van klanten en exact inzicht te krijgen in wat er aan projecten uit staat, afgezet tegen de fase waarin de verkoop zich bevindt.

"Ken de feiten om succesvol te verkopen. De juiste informatie is hierbij onontbeerlijk."  Krause, 1995

De accountmanagers die getraind zijn, hebben geleerd zich te richten op de succesfactoren, zoals onder meer: kunnen we winnen? Willen we winnen? Wat doet de concurrentie? Welke rol heeft onze gesprekspartner? Wat zijn de deadlines voor de levering? Welke herhaalaankopen zijn er geweest?

Door op deze manier aan het werk te gaan, ontwikkelt zich een verkooporganisatie die niet langer wordt getriggerd door onderbuikgevoelens, maar wordt gedreven door feitelijke informatie over de komende omzet.

Resultaten

De ING-teams die deel hebben genomen aan de training, hebben nu 85% meer zekerheid in hun forecasts. Excellent heeft samen met de accountmanagers de verkooptijd met 15% teruggebracht, zónder ingewikkelde software.

‘Elke ochtend starten we nu met de pijplijn en daar stemmen we onze verkoopactiviteiten op af. We hebben veel meer inzicht en zekerheid, omdat we met veel meer zekerheid onze toekomstige omzet.

 

Overzicht Volgende

Neem contact met ons op

Duizenden potentiële klanten zoeken elke maand jouw product of dienst. Hoe succesvol is jouw team? Kan het beter? Laat Excellent je medewerkers trainen.

Onze trainers zien je vraag of vrijblijvende offerteaanvraag graag tegemoet. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.

Vragen?

Wil je ook meer rendement? Vraag een vrijblijvende offerte aan of neem contact op:

Nu contact opnemen

ING

Profiel

Branche:
volkskredietbank en commerciële bank
Aantal werknemers:
24.869
Website:
ING

Keypoints

  • De stappen om het verkoopproces juist te sturen.
  • Welke omzet gaan we binnenhalen komend kwartaal? En hoe zeker weten we dat we die omzet binnenhalen?
  • Een grondige werksystematiek.

Wij leveren

Meer testimonials

Klanten aan het woord

  • Boeiende trainingstijl met een slimme focus op de voor ons belangrijkste onderdelen.

    Ruud Bekema, Sales Manager

Meer testimonials