Klantcase Vodafone

KlantCases Vodafone Verkooptraining

9,9% conversiegroei in het sluiten van contracten

Ruud Bekema, Sales Manager

Verkooptraining : verkoopvaardigheden accountmanagers

Vodafone: salestraining accountmanagers

Vodafone is qua omzet het grootste mobiele telecommunicatiebedrijf ter wereld. In Nederland verkoopt Vodafone 1,3 miljoen toestellen per jaar en is het bedrijf met 5,4 miljoen klanten na KPN de tweede mobiele provider van het land. 

Klantvraag en doelstellingen

Vodafone kent ambitieuze doelstellingen wat betref het aantal deals per accountmanager. Het bedrijf heeft Excellent gevraagd te helpen deze doelstellingen te verwezenlijken en het conversiepercentage te verhogen.

  • Verhoging van conversieratio bezoek en deal;
  • Snel en juist kunnen de klantbehoefte inventariseren;
  • Hogere marges realiseren.
Vodafone logo

Excellent heeft een boeiende trainingsstijl met een slimme focus op de voor ons belangrijkste onderdelen.

We wilden een hogere conversie in het sluiten van contracten en we wilden werken aan goede klantrelaties. Dankzij deze training van Excellent is dat gelukt.

Ruud Bekema, Sales Manager

Door Excellent geleverde verkooptraining

Excellent heeft een uniform programma geleverd, waarin de verkoopstaf leert als ‘trusted advisor’ beter in te spelen op de individuele klantvraag. Op die manier kan Vodafone zijn toegevoegde waarde zo vertalen naar de klant, dat het prijsbezwaar al in een vroeg stadium kan worden voorkomen.

Resultaten

Bij de teams die deze training van Excellent hebben gevolgd, heeft de nieuwe aanpak gezorgd voor 9,9% conversiegroei. Een groot succes voor het verkoopmanagement en voor de betreffende teams. Gedurende de crisisjaren zijn de prestaties van deze teams beduidend beter geweest dan die van andere Vodafone-salesteams. Voor de verkoopmedewerkers is deze training een bijzonder nuttig instrument gebleken om hun klantcontacten effectief en doelgericht aan te gaan.