Klantcase Vodafone

KlantCases Vodafone Verkooptraining

"9,9% conversiegroei in het sluiten van contracten"

Ruud Bekema, Salesmanager

Verkooptraining: Verkoopvaardigheden accountmanagers

Vodafone: Salestraining Accountmanagers

Vodafone is qua omzet het grootste mobiele telecommunicatiebedrijf ter wereld. In Nederland verkoopt Vodafone 1,3 miljoen toestellen per jaar en is het bedrijf met 5,4 miljoen klanten na KPN de tweede mobiele provider van het land. 

Klantvraag en doelstellingen

Vodafone kent ambitieuze doelstellingen wat betreft het aantal deals per accountmanager. Het bedrijf heeft Excellent gevraagd te helpen deze doelstellingen te verwezenlijken en het conversiepercentage te verhogen.

  • Verhoging van conversieratio bezoek en deal
  • Snel en juist de klantbehoefte kunnen inventariseren
  • Hogere marges realiseren

Deze training is fantastisch! Excellent heeft een boeiende trainingsstijl met een slimme focus op de voor ons belangrijkste onderdelen om de conversie te verhogen. Het werkt dus echt.

- Ruud Bekema, Vodafone

 

Het effect heeft mij compleet verrast! Dit begon al tijdens de intake. Ik weet nog exact wat de trainer zei: "Peet, vanaf vandaag wordt er geen offerte meer uitgebracht als je niet in contact bent met de budgethouder en er geen serieuze koopintentie op tafel ligt. Commitment op de processtappen, die ga je leren verkopen."

Deze training gaat ook over de kracht van een goede voorbereiding. Voor ieder gesprek een moment van rust voor een juiste afstemming op de contactpersoon. Daar heb ik nu mijn interne verkoopproces op afgestemd en het klopt als ik kijk naar de effecten. 

Vergeet niet de impact van je mindset. In jezelf geloven en de toegevoegde waarde die je te bieden hebt. Wat er dan gebeurt is fantastisch!

Ik kan je zeggen dat deze training veel tijd oplevert om allerlei andere leuke dingen te doen.

- Peter Benedick, Managing Director BackupNed

Ontdek mijn business-case:

Ruud Bekema, Salesmanager

Door Excellent geleverde verkooptraining

Excellent heeft een uniform programma geleverd, waarin de verkoopstaf leert als ‘trusted advisor’ beter in te spelen op de individuele klantvraag. Op die manier kan Vodafone zijn toegevoegde waarde zo vertalen naar de klant, dat het prijsbezwaar al in een vroeg stadium kan worden voorkomen.

Resultaten

Bij de teams die deze training van Excellent hebben gevolgd, heeft de nieuwe aanpak gezorgd voor 9,9% conversiegroei. Een groot succes voor het verkoopmanagement en voor de betreffende teams. Gedurende de crisisjaren zijn de prestaties van deze teams beduidend beter geweest dan die van andere Vodafone-salesteams. Voor de verkoopmedewerkers is deze training een bijzonder nuttig instrument gebleken om hun klantcontacten effectief en doelgericht aan te gaan.

 

Overzicht Volgende

Neem contact met ons op

Duizenden potentiële klanten zoeken elke maand jouw product of dienst. Hoe succesvol is jouw team? Kan het beter? Laat Excellent je medewerkers trainen.

Onze trainers zien je vraag of vrijblijvende offerteaanvraag graag tegemoet. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.

Vragen?

Wil je ook meer rendement? Vraag een vrijblijvende offerte aan of neem contact op:

Nu contact opnemen

Vodafone

Profiel

Branche:
aanbieder van mobiele telefonie
Aantal werknemers:
2800 medewerkers (in Nederland 2013)
Website:
Vodafone

Keypoints

  • Verhoging van conversieratio
  • Koopbehoefte creëren
  • Klanten raken (SQ)
  • Hogere marges realiseren

Wij leveren

Meer testimonials

Klanten aan het woord

  • Boeiende trainingstijl met een slimme focus op de voor ons belangrijkste onderdelen.

    Ruud Bekema, Sales Manager

Meer testimonials