Sales Activiteiten Management

Pijplijn verkooptraining ExcellentHalf

Sturen op kansrijke leads

  • Deze training wordt als Incompany training aangeboden
  • Verkorten verkooptijd
  • Grip door gestructureerd managen van doelstellingen en verkoopinspanningen
  • Risico bepaling (tool): in één oogopslag de verkoopsituatie beoordelen
  • Slim aandacht geven aan bestaande klanten
  • Betrouwbare voorspellingen doen: problemen vroeg signaleren en actie ondernemen

Veel factoren zijn van belang om commercieel succesvol te zijn. U kunt daarbij bijvoorbeeld denken aan uw verkoopinspanningen. Gaan die de juiste richting op en hoe zit het met kwantiteit van de gesprekken?

Maar ook ‘backward plannen’ en de waarde van uw klantenbestand spelen een belangrijke rol. Voor u als accountmanager is het de uitdaging om inzicht te hebben in die verschillende factoren en ze optimaal te beïnvloeden.

Grip krijgen op de forecast

Als het gaat om onze forecast; geven verkopers vaak een afgeleide aan van hun verwachting. Ze hebben nauwelijks criteria voor hun scoringspercentages en zijn ze verstrikt geraakt in een tombola van systemen. De verkoopsystematiek staat onvoldoende.

Sales Activiteiten Management leert accountmanagers en managers op een gestructureerde werkwijze hun aanpak in sales effectiviteit vergroten.

De tweedaagse training ‘Sales Activiteiten Management’ van Excellent maakt de verschillende succesfactoren inzichtelijk en is erop gericht om uw sales-team slagvaardig en succesvol te laten functioneren.

De resultaten van deze training kunt u meteen in praktijk brengen!


 Rendement

  • U krijgt nog meer inzicht in het sales-proces en bent in staat daarop te managen.
  • U kunt gefundeerd en doelmatig sturen op de salesinspanningen, waardoor u de gestelde commerciële doelen behaalt.
  • U bent in staat om doelgerichte salestactieken te formuleren aan de hand van commerciële doelstellingen.
  • U krijgt praktische handvaten om met één blik de verkoopsituatie te beoordelen.
  • U leert gefundeerde prognoses stellen, waardoor u uitdagingen in een vroeg stadium kunt herkennen en daarop kunt anticiperen.

Doelgroep

De training Sales Activiteiten Management is bedoeld voor leidinggevenden en accountmanagers en om commerciële doelstellingen te behalen.


Klantcase ING

ING logo

De feiten scheiden van ons onderbuikgevoel, dat is wat wij wilden. De training ‘verkoop buitendienst’ heeft ons inzicht gegeven in een aantrekkelijke manier van werken en ons geleerd te focussen op de meest kansrijke prospect.

We zijn nu in staat om met veel grotere betrouwbaarheid onze forecasts over aanstaande verkopen te rapporteren aan het management. We kunnen onze productie hierop afstemmen.

Kortom: een zeer waardevolle investering!’

Peter van Weel, managerBekijk case »

Programma

Programma training - Sales Activiteiten Management

Dag 1. Middels Sales Activiteiten Management commerciële doelen behalen

  • Sales Activiteiten Management: modern concept op basis van krachtige inzichten
  • Hoe dring ik mijn verkooptijd terug? 
  • Welke verkoopactiviteiten hebben de meeste prioriteit?
  • De succesfactoren
  • Maken accountplannen
  • Commerciële doelstellingen behalen:
    • Uw salesactiviteiten gestructureerd plannen
    • Resultaten analyseren
    • De analyse van inspanningen, competenties en middelen
  • Planningsmanagement en taakmanagement
    • Backwardsplanning

Dag 2. Hoe retentie terugdringen met pijplijn management

  • Presenteren van de vorderingen en business cases
  • Een hoogwaardig klantenbestand
  • Acquisitie van nieuwe klanten
  • Hoe werken we aan nog meer vertrouwen en loyaliteit
  • Meerwerk verkopen
  • Rollenspelen
  • Uw huidige klanten behouden:
    • Uw relatie met uw klant vaststellen én verbeteren
  • Het managen van resultaten:
    • Inzicht in de inhoud van uw ‘pijplijn
  • Multilevel selling
  • Maken verkoopplan  

Dag 3. Implementeren Sales Activiteiten Management

  • Presenteren van de vorderingen, de verkoopplannen en een reële business cases
    • Hoe is de scoringskans gestegen?
    • In welke mate is grip op het verkoopproces toegenomen?
    • Hoe is de risicobepaling uitgevoerd?
    • Welke kosten konden we besparen in de selling cycle?
  • Het presenteren van de verkoopplannen
  • Resultaten behalen door juist te meten en activiteiten te plannen
  • Sneller tot zaken komen middels verknopingstechnieken
  • Afsluittechnieken
  • Rollenspelen
  • Condities voor het inbedden van Sales Activiteiten Management in uw organisatie

Aanpak

Trainingsduur

Deze training bestaat uit 2 dagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.


Intake

Voorafgaand aan het programma vindt een telefonische intake plaats om de leerbehoefte af te stemmen en het leerproces al te starten. De training is sterk gebaseerd op de ervaring en casuïstiek die u als deelnemer meeneemt.

Mocht uit uw intake blijken dat deze training niet aansluit bij uw ervaring en/of leerdoel, dan zullen we u een passend alternatief aanraden.


Trainen in kleine groepen, gericht op uw leerdoel, met veel praktijk!

Trainingen van Excellent vinden altijd plaats in kleine groepen van niet meer dan 8 personen.

Deze training bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. U zit dus niet alleen te luisteren, u gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in uw werkomgeving. Daardoor kunt u na de training meteen aan de slag met het geleerde.


Certificaat als bewijsstuk

Na het succesvol doorlopen van de training Sales Activiteiten Management, krijgt u van ons als bewijsstuk een fraai uitgevoerd certificaat.


Open training én in-company

Onze Sales Activiteiten Management training is te organiseren als een speciaal op uw bedrijf toegespitste in-company-training.

Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Bent u benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze verkooptrainingen.


Unieke 'niet goed geld terug' - garantie. U loopt geen enkel risico!

Misschien vraagt u zich af of deze training bij u past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. U moet tenslotte investeren in iets waarvan u nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor u is.

Om die reden bieden we u een 'niet goed geld terug' - garantie. Als u na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij uw verwachtingen, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag retour.