Sales Training 3. Master

  • Essentiële kennis en vaardigheden om de belangrijkste klanten te behouden
  • Accountgroei realiseren en klantcontacten uitbouwen
  • Strategische accountplannen maken
  • Jouw accountteam aansturen zonder de 'baas' te zijn

Sales Training 3. Accountmanagement - master

Als goede accountmanager ben je goud waard. Je zorgt voor klanten die verantwoordelijk zijn voor een groot percentage van de omzet. Deze klanten wil je daarom zeker niet verliezen. Met waardevolle accountmanagementvaardigheden kun je als accountmanager het verschil maken. Wil je die kernelementen voor eens en voor altijd in de vingers krijgen, dan is deze driedaagse training precies wat je zoekt! 

Doel van de training

In de training 'Sales Training 3. Master' krijg je inzicht in hoe je de klanten die zorgen voor het grootste percentage van je omzet op een strategische manier kunt bedienen. Je leert accountmanagementvaardigheden, die je direct kunt toepassen om met meer zelfvertrouwen je klantcontacten uit te bouwen.  

Herken je een van deze uitdagingen?

  • Ken je dat machteloze gevoel wanneer je geen grip hebt op grote klanten?
  • Dat je hart bonkt wanneer je een mail ziet binnenkomen?
  • De belangen zijn groot; je slikt veel, hoe gaan we het deze keer weer managen?
  • Het lijkt alsof je het nauwelijks kunt inschatten.

Stel je voor dat ...

  • je met gemak lastige issues weet op te lossen.
  • je belangen over en weer kunt bespreken. Dat geeft kracht en voldoening.
  • je met behulp van modellen gesprekken kunt structureren. Dat maakt je een stuk zelfverzekerder in de omgang met klanten.

Wat kan of ken je na de cursus?

  • Een accountmanagementgesprek voeren in vijf fases 
  • Problemen signaleren en kunnen bespreken 
  • Positief momentum creëren om hiermee de klantrelatie te verstevigen
  • Weten hoe koopprocessen werken
  • Weten hoe klanten zich gedragen 
  • Het account verdiepen met een goed accountplan en de SPORRT®-aanpak

Doelgroep

Deze training is geschikt voor accountmanagers en adviseurs (die niet alleen inhoudelijk professional zijn, maar ook een commerciële rol hebben). Er zijn geen vooropleidingseisen, jouw werkervaring en praktisch inzicht is belangrijker dan jouw vooropleiding. Enige saleservaring is een pre.

Het programma wordt verzorgd op MBO+ niveau.


Klanten aan het woord

De training is erg professioneel. Leerzaam en leuk.

Marco Kamperman, Manager Detail Result

Excellent! Perfecte training, uitstekende werkvormen, ontspannen en ambitieuze atmosfeer, goede trainers, heel praktisch en het allerbelangrijkste: leuk!

W. Luining, Account -/ Recruitment Manager

Super training. Ik ben al 35 jaar actief in het verkoopvak, maar deze training geeft veel inhoud aan mijn verkoop. Veel ga ik toepassen.

Oscar Dieters, Sr. Accountmanager

Bekijk ook onze klantcases


Praktische informatie

Doorlooptijd 3 dagen
Tijden van 09:30 uur tot 17:00 uur
Aantal Deelnemers 6 - 8 deelnemers
Locaties Apeldoorn, Utrecht
Prijs € 1.895,- exclusief btw
Je krijgt Een intakegesprek, trainingsmateriaal, een certificaat, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop.

Data, locatie en investering

wo 15 sep + wo 13 okt + wo 10 nov 2021 in Apeldoorn Optie nemen Direct inschrijven
do 28 apr + do 19 mei + do 9 jun 2022 in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven

Programma

Programma Sales Training 3. Accountmanagement - master 

 Dag 1. Het Accountmanagement gesprek

  • De kern van accountmanagement; positieve invloed uitoefenen
  • Verkopen aan sleutelfiguren met de SPORRT®-aanpak
  • Koopsignalen en positief momentum creëren
  • Meer verkopen bij bestaande klanten (cross-, deep-, en upselling)

 Dag 2. Betere klantrelaties ontwikkelen

  • Als volwaardige gesprekspartner verbinding zoeken met klanten
  • Gelijkwaardigheid creëren en omgaan met bezwaren
  • Omgaan met prijsverhogingen, vage beweringen, klachten, aan het lijntje gehouden worden en omgaan met moeilijk bereikbare klanten
  • Win-win onderhandelen

 Dag 3. Afsluiten en onderhandelen 

  • Omgaan met 'je bent te duur', 'ik moet er nog even over nadenken', 'ik wil nog vergelijken' en 'past niet binnen het budget'
  • Weten hoe je omgaat met de lastige elementen in een (prijs)onderhandeling
  • Het creëren van commitment en de deal beveiligen
  • Onderhandelen met inkopers en de marge verdedigen

We groeien hard in een concurrerende markt. Maar gezien de veranderende marktomstandigheden, is het voor ons van groot belang om vooruit te blijven denken. We willen onze salesorganisatie slagvaardiger en effectiever vormgeven. Daarom hebben we gekozen voor deze training van Excellent.

Mike Sudmeyer, Country Manager Bekijk case

Aanpak

Opbouw en duur

De training 'Sales Training 3. Master' bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek en 3 trainingsdagen van 9:30 tot 17:00 uur met een doorlooptijd van circa 2 maanden. Je tijdsinvestering is circa 2 uur per week aan zelfstudie.


Telefonisch doelstelling gesprek

Jouw groei en praktijksituatie staat centraal. In een telefonisch doelstellend gesprek bepaal je samen met de trainer je leerdoelen en informeer je de trainer over jouw praktijksituatie. Op deze manier kan de trainer de oefeningen specifiek inrichten op jouw werksituatie.


Buddy

Je leert pas echt als je het geleerde toepast. Daarom ga je binnen jouw organisatie aan de slag met praktijkopdrachten. Hierbij kies je een buddy die je begeleidt en stimuleert.


Trainen in kleine groepen, gericht op jouw leerdoel, met veel praktijk!

De training 'Sales Training 3. Master' vindt altijd plaats in kleine groepen van 6 tot 8 personen.

De training bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. Je zit dus niet alleen te luisteren, je gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in je werkomgeving. Daardoor kun je na de training meteen aan de slag met het geleerde.

Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op je bedrijf toegespitste 'in company training', voor wie maatwerk wil.


Certificaat als bewijsstuk

Na afronding van de training ontvang je een certificaat. Hiermee heb je een hoog aangeschreven certificaat dat impact heeft op je CV en je LinkedIn profiel het gewenste cachet geeft.


Open training én 'in company'

Onze training 'Sales Training 3. Master' kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we je ook de mogelijkheid om deze training te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste 'in company training'. Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Ben je benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze Verkooptrainingen


Unieke 'niet goed geld terug' - garantie. Je loopt geen enkel risico!

Misschien vraag je je af of deze training 'Sales Training 3. Master' bij je past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. Je moet tenslotte investeren in iets waarvan je nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor je is.

Om die reden bieden we je een 'niet goed geld terug'-garantie. Als je na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij je verwachtingen, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour.

FAQ

Trainingen

Ik twijfel over welke training ik moet volgen, wat kan ik doen?

Als je het niet zeker weet, bel ons. We hebben een specifieke scan om het juiste opleidingsplan voor je uit te zoeken. Onze specialisten zullen jouw opleidingsbehoefte vertrouwelijk behandelen. 

Is het mogelijk om voor onze medewerkers deze training op maat te verzorgen?

Dit is zeker mogelijk. Neem hierover gerust contact met ons op, dan kijken we samen naar een passende training die aansluit bij jouw wensen.

Hoe schrijf ik mij in voor een training?

Allereerst wat fijn dat je een passende training hebt gevonden. 

Een open training kan je boeken door op de button ‘inschrijving’ te klikken. Je wordt doorverwezen naar het inschrijvingsformulier van de desbetreffende training.

Voor een 'In company (in-house) training' kan je ons bellen op 055 - 301 53 19 of mailen via ons contactformulier, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op. Vanuit ons gesprek zullen wij een gedetailleerd voorstel schrijven met een trainingsprogramma en een investeringsoverzicht.

Krijg ik een bevestiging van inschrijving?

Direct na je inschrijving ontvang je een bevestigingsmail. Heb je deze niet ontvangen, neem dan contact met ons op om te controleren of je inschrijving is binnengekomen. Een week voor aanvang van de training ontvang je de laatste praktische details. Let op! Deze mails kunnen ook binnenkomen in je spam!

Zijn de trainingen van Excellent erkend?

Ja, Excellent is lid van de NRTO en heeft het NRTO-keurmerk behaald. Dit officiële keurmerk biedt zekerheid dat onze trainingen aan hoge en actuele kwaliteitseisen voldoen.

Wat is in de prijs inbegrepen?

Excellent werkt op basis van all-in tarieven. Dit houdt in dat er naast het trainingstarief geen bijkomende kosten in rekening worden gebracht (tenzij expliciet anders overeengekomen).

Je krijgt een intake met je trainer, een certificaat van deelname, studiemateriaal, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop.

Hoe kan ik mijn collega (‘s) inschrijven?

Je kan tijdens het aanmeldproces één of meerdere collega’s toevoegen.

Kan ik een optie nemen op een training?

Jazeker. Een optie is vrijblijvend en kosteloos. Je hebt een training gevonden die aansluit bij jouw wensen. Wil je hier nog even over nadenken of heb je nét wat extra tijd nodig om het één en ander te regelen voor je inschrijving? Dat is geen probleem. Door een optie te plaatsen reserveer je vrijblijvend een plek in de training. We houden deze plek twee weken voor je vast.

Gaan jullie trainingen op locatie door?

Fysiek trainen op locatie kan door. Veiligheid staat voorop. Voor jou, voor onze trainers, voor iedereen. Wij werken volledig volgens de richtlijnen van het RIVM en de protocollen van het NRTO, de branchevereniging voor training en opleiding. Zo creëren we samen een veilige 1.5 meter leer- en werkomgeving.

Wanneer gaat de training definitief door?

Wij nemen uiterlijk twee weken voordat de training gaat plaatsvinden contact met jou op, om je op de hoogte te stellen van het wel of niet doorgaan van de training. Wanneer er te weinig deelnemers zich hebben aangemeld voor training, gaat deze niet door. Wij zullen dan contact met jou opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Bekijk alle vragen Bekijk minder vragen

Neem contact met ons op

Wil je méér rendement halen uit jouw eigen sales of uit je salesteam? Schakel Excellent in voor meetbaar meer resultaat. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.