Geef een geweldige service-ervaring met excellente customer centricity

Klantgerichtheid

Hoe creëer je een goede service?

Hadassa van Wijngaarde, Project manager

Geplaatst op

In dit artikel kom je erachter hoe je excellente customer centricity kunt toepassen op een manier die bijdraagt aan de loyaliteit van je klanten naar jouw organisatie toe. Hoe creëer je een goede service? Hoe maak je je service future-proof?

Hoe creëer je een goede service?

Een goede service refereert aan gastvrijheid. Een branche die gastvrijheid als tweede naam draagt is het restaurantwezen. Mensen hebben behoefte aan een warme sfeer. Ze willen culinair verwent worden. Kortom, een geweldige beleving ervaren. Een restaurant voorziet in al deze behoeften op een uiterst gastvrije manier.

Ook onze klanten eisen en verwachten van ons een uiterst positieve, gastvrije ervaring. De mindset wanneer we een klant spreken is dus: wat fijn, contact.

Hoe maak je je service future-proof?

Sommige mensen bestellen liever á la carte, anderen gaan voor het buffet. Dat geldt ook voor jouw klanten. Sommigen waarderen het persoonlijke contact via de telefoon, maar anderen hebben het liever anders: zelfbediening. Met excellente customer centricity als leidraad geef je jouw klanten wat ze nodig hebben. Hierdoor versterk je hun loyaliteit naar jou toe en verzeker je je eigen toekomst.

Hoe pas je usability toe in je service?

Zelfservice is ook service, mits je het goed uitvoert. Usability is ontzettend belangrijk. Om onze klanten het zo gemakkelijk mogelijk te maken, moeten informatie en de juiste mensen eenvoudig te bereiken zijn. De kracht zit ’m in de eenvoud. Dat geldt ook wanneer het om complexe vraagstukken gaat.

Hoe maak je de Customer Effort Score effectief?

Voor excellente customer centricity in de service is een goed uitgangspunt het volgende: maak het je klant zo gemakkelijk mogelijk, gebaseerd op zijn behoeften. Zorg dat het probleem daadwerkelijk wordt opgelost, op zo’n manier dat de service bijdraagt aan een positieve ervaring, die bouwt aan de loyaliteit naar jouw bedrijf toe. Een goede graadmeter is de Customer Effort Score. Klanten beantwoorden met een schaal van 1 tot 7 de vraag “Het bedrijf heeft het me makkelijk gemaakt mijn probleem op te lossen”.

Het belang van excellente customer centricity

Wat doen mensen wanneer ze lekker gegeten hebben, warm onthaald zijn en overall: een gezellige tijd hebben gehad? Ze komen terug. Loyaliteit bij klanten kun je opbouwen bij ieder contactmoment dat een klant met je organisatie heeft. Het draagt bij aan de beeldvorming van de klant, ook na de verkoop. Het bouwt aan loyaliteit en werkt aan een duurzame relatie. Je kunt met het toepassen van excellente customer centricity in je service echt punten scoren.

Tot slot

Wil je alles leren over hoe je future-proof excellente customer centricity doorvoert in je bedrijf? We komen graag eens koffie drinken en maken voor jou inzichtelijk waar jouw kansen op verbeterd klantgerichtheid liggen! Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onderstaand formulier of telefonisch via 055 - 301 53 19.

Overzicht Volgende

Neem contact met ons op

Mis het niet...

Onze experts verzamelen wekelijks de laatste commerciele adviezen. Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Categorieën