Verkoop Binnendienst

Geld uit handen

U vindt ROI belangrijk? Wij ook!

  • Meer verkopen bij bestaande klanten
  • Omzet bij nieuwe klantrelaties
  • Hogere klantloyaliteit
  • Verkoopkosten verlagen

Overzicht

In deze tweedaagse Training Verkoop Binnendienst leert u hoe u proactief verkoopkansen creëert, weerstanden kunt pareren en sneller tevreden klanten kunt maken.

Rendement

De nadruk ligt op méér rendement uit verkoopgesprekken door klantgericht te zijn, goed om te gaan met klachten en follow-up van offertes. Het gevolg: klanten kopen tevreden, ze kopen meer, komen terug en plaatsen vervolgorders.


Doelgroep

  • Verkoop Binnendienstmedewerkers
  • Deze verkooptraining wordt tevens vaak geboekt als voorbereiding op een functie in de buitendienst.

Praktische informatie

Doorlooptijd
2 dagen
Tijden
van 09.00 uur tot 17.00 uur
Aantal Deelnemers
8 deelnemers
Locaties
Utrecht, Rotterdam
Prijs
€ 1.045,- exclusief btw
U krijgt
Een intake gesprek, trainingsmaterialen, een certificaat, en alle drankjes en lunch.

Data, locatie en investering

Programma

Programma training - Verkoop Binnendienst

Dag 1. De binnendienst op stoom

  • Hoe creëer ik vertrouwen?
  • Hoe faseer ik mijn gesprek?
  • Hoe reageer ik op koopsignalen?
  • Hoe stem ik het verkoopgesprek af op verschillende klanten?
  • Hoe maak ik offertes en hoe geef ik goede follow-up?

Lastige situaties

  • Empathie. Hoe stel ik mensen tevreden — ook bij moeilijke klachten?
  • Hoe reageer ik op weerstanden zoals: ‘ik ga het intern overleggen’, 'u bent te duur' en ’momenteel niet’, …
  • Omgaan met het prijsbezwaar. Hoe kan ik verkopen en steeds minder korting weggeven?

 Dag 2. Inbound Telefonisch Verkopen

  • Inschatten verkoopsignalen: wil de klant kopen of wil hij alleen een scherpe prijs?
  • Welke onderdelen moet mijn antwoord bevatten om de klant te laten kopen?
  • Hoe kan ik het best tot zaken komen aan de telefoon?

Outbound Telefonisch Verkopen

  • Openingstechniek en de elevator-pitch: hoe stel ik mijzelf en mijn bedrijf voor?
  • Hoe geef ik persoonlijke aandacht aan een klant?
  • Hoe reageer ik op weerstanden zoals: ‘ik ben tevreden met mijn leverancier', ‘boven budget' en ’uitstel’, …
  • Hoe hanteer ik bezwaren tegen telefonische verkoop?
  • Hoe kan ik koopsignalen creëren?

Telefonisch Cross-sellen

  • Vinden mensen het hinderlijk als ik probeer te cross-sellen?
  • Wat kan ik doen om cross-sellen aan te durven?
  • De aanloop naar cross-sellen. Hoe maak ik mensen warm?
  • Hoe kan ik ‘zacht’ afsluiten?
  • Hoe behoud ik de goede relatie met de klant als hij toch ‘nee’ zegt?

Aanpak

Trainingsduur

Deze training bestaat uit 2 dagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.


Intake

Voorafgaand aan het programma vindt een telefonische intake plaats om de leerbehoefte af te stemmen en het leerproces al te starten. De training is sterk gebaseerd op de ervaring en casuïstiek die u als deelnemer meeneemt.

Mocht uit uw intake blijken dat de deze training niet aansluit bij uw ervaring en/of leerdoel, dan zullen we u een passend alternatief aanraden.


Trainen in kleine groepen, gericht op uw leerdoel, met veel praktijk!

Trainingen van Excellent vinden altijd plaats in kleine groepen van niet meer dan 6 personen.

De training Verkoop Binnendienst bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. U zit dus niet alleen te luisteren, u gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in uw werkomgeving. Daardoor kunt u na de training meteen aan de slag met het geleerde.

Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op uw bedrijf toegespitste in-company-training, voor wie maatwerk wil.


Certificaat als bewijsstuk

Na het succesvol doorlopen van de training Verkoop Binnendienst, krijgt u van ons als bewijsstuk een fraai uitgevoerd certificaat.


Open training én in-company

Onze training Verkoop Binnendienst kunt u volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we u ook de mogelijkheid om deze training Verkoop Binnendienst te organiseren als een speciaal op uw bedrijf toegespitste in-company-training.

Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Bent u benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze verkooptrainingen.


Unieke 'niet goed geld terug' - garantie. U loopt geen enkel risico!

Misschien vraagt u zich af of deze training Verkoop Binnendienst bij u past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. U moet tenslotte investeren in iets waarvan u nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor u is.

Om die reden bieden we u een 'niet goed geld terug' - garantie. Als u na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij uw verwachtingen, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag retour.