Salestraining Verkoop Binnendienst

  • Meer verkopen bij bestaande klanten
  • Omzet bij nieuwe klantrelaties
  • Hogere klantloyaliteit
  • Verkoopkosten verlagen

In deze tweedaagse Training Verkoop Binnendienst leer je hoe je proactief verkoopkansen creëert, weerstanden kunt pareren en sneller tevreden klanten kunt maken.

De nadruk ligt op méér rendement uit verkoopgesprekken door klantgericht te zijn, goed om te gaan met klachten en follow-up van offertes. Het gevolg: klanten kopen tevreden, ze kopen meer, komen terug en plaatsen vervolgorders.

Wat kan je na deze training?

  • Je leert commerciële gesprekstechnieken en commerciële vaardigheden
  • de verschillende fases in het verkoopproces
  • de samenwerking tussen binnen- en buitendienst
  • jouw commerciële slagkracht, klantgerichtheid en alertheid op commerciële kansen zijn na deze training sterk toegenomen.

Doelgroep

  • Verkoop binnendienstmedewerkers
  • Deze verkooptraining wordt tevens vaak geboekt als voorbereiding op een functie in de buitendienst.

Er zijn geen vooropleidingseisen, jouw werkervaring en praktisch inzicht is belangrijker dan jouw vooropleiding. Enige sales ervaring is een pre. Het programma wordt verzorgd op MBO+ niveau.

Praktische informatie

Doorlooptijd 2 dagen
Tijden van 09.00 uur tot 17.00 uur
Aantal Deelnemers 8 deelnemers
Locaties Utrecht, Amsterdam, Rotterdam
Prijs € 1.045,- exclusief btw
Je krijgt Een intakegesprek, trainingsmaterialen, een certificaat en alle drankjes en lunch.

Data, locatie en investering

wo 16 dec + vr 15 jan in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
vr 15 jan + ma 15 feb in Amsterdam Optie nemen Direct inschrijven
ma 15 feb + wo 17 mrt in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
wo 17 mrt + vr 16 apr in Rotterdam Optie nemen Direct inschrijven

Programma

Programma Training - Verkoop Binnendienst

Dag 1. De binnendienst op stoom

  • Hoe creëer ik vertrouwen?
  • Hoe faseer ik mijn gesprek?
  • Hoe reageer ik op koopsignalen?
  • Hoe stem ik het verkoopgesprek af op verschillende klanten?
  • Hoe maak ik offertes en hoe geef ik goede follow-up?

Lastige situaties

  • Empathie. Hoe stel ik mensen tevreden — ook bij moeilijke klachten?
  • Hoe reageer ik op weerstanden zoals: ‘Ik ga het intern overleggen’, 'U bent te duur' en ’momenteel niet’, …
  • Omgaan met het prijsbezwaar. Hoe kan ik verkopen en steeds minder korting weggeven?

 Dag 2. In-bound Telefonisch Verkopen

  • Inschatten verkoopsignalen: wil de klant kopen of wil hij alleen een scherpe prijs?
  • Welke onderdelen moet mijn antwoord bevatten om de klant te laten kopen?
  • Hoe kan ik het best tot zaken komen aan de telefoon?

Out-bound Telefonisch Verkopen

  • Openingstechniek en de elevator-pitch: hoe stel ik mijzelf en mijn bedrijf voor?
  • Hoe geef ik persoonlijke aandacht aan een klant?
  • Hoe reageer ik op weerstanden zoals: ‘Ik ben tevreden met mijn leverancier', ‘Boven budget' en ’Uitstel’, …
  • Hoe hanteer ik bezwaren tegen telefonische verkoop?
  • Hoe kan ik koopsignalen creëren?

Telefonisch Cross-sellen

  • Vinden mensen het hinderlijk als ik probeer te cross-sellen?
  • Wat kan ik doen om cross-sellen aan te durven?
  • De aanloop naar cross-sellen. Hoe maak ik mensen warm?
  • Hoe kan ik ‘zacht’ afsluiten?
  • Hoe behoud ik de goede relatie met de klant als hij toch ‘Nee’ zegt?

Aanpak

Opbouw en duur

De training verkoop binnendienst bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek en 2 trainingsdagen van 9.00 tot 17.00 uur met een doorlooptijd van circa 2 maanden. Je tijdsinvestering is circa 2 uur per week aan zelfstudie.


Telefonisch doelstellend gesprek

Jouw groei en praktijksituatie staat centraal. In een telefonisch doelstellend gesprek bepaal je samen met de trainer je leerdoelen en informeer je de trainer over jouw praktijksituatie. Op deze manier kan de trainer de oefeningen specifiek inrichten op jouw werksituatie.


Buddy

Je leert pas echt als je het geleerde toepast. Daarom ga je binnen jouw organisatie aan de slag met praktijkopdrachten. Hierbij kies je een buddy die je begeleidt en stimuleert.


Trainen in kleine groepen, gericht op jouw leerdoel, met veel praktijk!

De training verkoop binnendienst vindt altijd plaats in kleine groepen van 8 tot 10 personen.

Deze training bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. Je zit dus niet alleen te luisteren, je gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in je werkomgeving. Daardoor kun je na de training meteen aan de slag met het geleerde.

Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op je bedrijf toegespitste 'in company training', voor wie maatwerk wil.


Certificaat als bewijsstuk

Na afronding van de training ontvang je een certificaat. Hiermee heb je een hoog aangeschreven certificaat dat impact heeft op je CV en je LinkedIn profiel het gewenste cachet geeft.


Open training én 'in company'

Onze Training Verkoop Binnendienst kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we jou ook de mogelijkheid om deze Training Verkoop Binnendienst te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste 'in company training'.

Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Ben je benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze Verkooptrainingen.


Unieke 'niet goed geld terug'-garantie. Je loopt geen enkel risico!

Misschien vraag je jezelf af of deze Training Verkoop Binnendienst bij jou past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. Je moet tenslotte investeren in iets waarvan je nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor jou is.

Om die reden bieden we jou een 'niet goed geld terug'-garantie. Als je na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij jouw verwachtingen, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour.

Neem contact met ons op

Wil je méér rendement halen uit jouw eigen sales of uit je salesteam? Schakel Excellent in voor meetbaar meer resultaat. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.

In-company Groepstraining?

Direct contact

Klanten aan het woord

  • Zeer praktijk gericht. Grote klasse in maatwerk. Voldeed volledig aan mijn verwachtingen!

    Marc Bernhart, Manager klantenservice

  • Vaart en enthousiasme. Meer zelfvertrouwen. Met deze eye-openers gaat het zeker goedkomen.

    Frederike Raassen, Manager

  • De training is een goede aanzet om ermee an de slag te gaan. Veel aanknopingspunten om het in de praktijk te gaan brengen.

    Jacqueline Valk, Medewerker Operations

  • Leerzaam en een verrijking van de werkwijze van ons team.

    Berry Brugman, Partner control interim

  • Veel technieken die direct toegepast kunnen worden. Zeer leerzaam en goed gebracht. Deze training is een aanrader!

    Arzu Koç en Danny Röring, binnendienst medewerkers

  • Geweldig enerverend, een 9!

    Deze training geeft een boast in de techniek van het verkopen. Zeker doen.

    Elbert van Vulpen, Directeur eigenaar

Meer testimonials