Niveau 3. Accountmanagement

  • Essentiële kennis en vaardigheden om de belangrijkste klanten te behouden
  • Accountgroei realiseren en klantcontacten uitbouwen
  • Strategische accountplannen maken
  • Jouw accountteam aansturen zonder de 'baas' te zijn

Niveau 3. Training Accountmanagement

Als goede accountmanager ben je goud waard. Je zorgt voor klanten die verantwoordelijk zijn voor een groot percentage van de omzet. Deze klanten wil je daarom zeker niet verliezen. Met waardevolle accountmanagementvaardigheden kun je als accountmanager het verschil maken. Wil je die kernelementen voor eens en voor altijd in de vingers krijgen, dan is deze driedaagse training precies wat je zoekt! 

Doel van de training

In de training 'Sales Training 3. Master' krijg je inzicht in hoe je de klanten die zorgen voor het grootste percentage van je omzet op een strategische manier kunt bedienen. Je leert accountmanagementvaardigheden, die je direct kunt toepassen om met meer zelfvertrouwen je klantcontacten uit te bouwen.  

Herken je een van deze uitdagingen?

  • Ken je dat machteloze gevoel wanneer je geen grip hebt op grote klanten?
  • Dat je hart bonkt wanneer je een mail ziet binnenkomen?
  • De belangen zijn groot; je slikt veel, hoe gaan we het deze keer weer managen?
  • Het lijkt alsof je het nauwelijks kunt inschatten.

Stel je voor dat ...

  • je met gemak lastige issues weet op te lossen.
  • je belangen over en weer kunt bespreken. Dat geeft kracht en voldoening.
  • je met behulp van modellen gesprekken kunt structureren. Dat maakt je een stuk zelfverzekerder in de omgang met klanten.

Wat kan of ken je na de cursus?

  • Een accountmanagementgesprek voeren in vijf fases 
  • Problemen signaleren en kunnen bespreken 
  • Positief momentum creëren om hiermee de klantrelatie te verstevigen
  • Weten hoe koopprocessen werken
  • Weten hoe klanten zich gedragen 
  • Het account verdiepen met een goed accountplan en de SPORRT®-aanpak

Doelgroep

Deze training is geschikt voor accountmanagers en adviseurs (die niet alleen inhoudelijk professional zijn, maar ook een commerciële rol hebben). Er zijn geen vooropleidingseisen, jouw werkervaring en praktisch inzicht is belangrijker dan jouw vooropleiding. Enige saleservaring is een pre.

Het programma wordt verzorgd op MBO+ niveau.


Klanten aan het woord

De training is erg professioneel. Leerzaam en leuk.

Marco Kamperman, Manager Detail Result

Excellent! Perfecte training, uitstekende werkvormen, ontspannen en ambitieuze atmosfeer, goede trainers, heel praktisch en het allerbelangrijkste: leuk!

W. Luining, Account -/ Recruitment Manager

Super training. Ik ben al 35 jaar actief in het verkoopvak, maar deze training geeft veel inhoud aan mijn verkoop. Veel ga ik toepassen.

Oscar Dieters, Sr. Accountmanager

Bekijk ook onze klantcases


Praktische informatie
Doorlooptijd 3 dagen
Tijden van 09:30 uur tot 17:00 uur
Aantal Deelnemers 6 - 8 deelnemers
Locaties Utrecht
Prijs € 1.895,- exclusief btw
Je krijgt Een intakegesprek, trainingsmateriaal, een certificaat, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop.
Data, locatie en investering
do 28 apr + do 19 mei + do 9 jun 2022 in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
ma 30 mei + ma 27 jun + di 16 aug in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
Programma

Programma Sales Training 3. Accountmanagement - master 

 Dag 1. Het Accountmanagement gesprek

  • De kern van accountmanagement; positieve invloed uitoefenen
  • Verkopen aan sleutelfiguren met de SPORRT®-aanpak
  • Koopsignalen en positief momentum creëren
  • Meer verkopen bij bestaande klanten (cross-, deep-, en upselling)

 Dag 2. Betere klantrelaties ontwikkelen

  • Als volwaardige gesprekspartner verbinding zoeken met klanten
  • Gelijkwaardigheid creëren en omgaan met bezwaren
  • Omgaan met prijsverhogingen, vage beweringen, klachten, aan het lijntje gehouden worden en omgaan met moeilijk bereikbare klanten
  • Win-win onderhandelen

 Dag 3. Afsluiten en onderhandelen 

  • Omgaan met 'je bent te duur', 'ik moet er nog even over nadenken', 'ik wil nog vergelijken' en 'past niet binnen het budget'
  • Weten hoe je omgaat met de lastige elementen in een (prijs)onderhandeling
  • Het creëren van commitment en de deal beveiligen
  • Onderhandelen met inkopers en de marge verdedigen

We groeien hard in een concurrerende markt. Maar gezien de veranderende marktomstandigheden, is het voor ons van groot belang om vooruit te blijven denken. We willen onze salesorganisatie slagvaardiger en effectiever vormgeven. Daarom hebben we gekozen voor deze training van Excellent.

Mike Sudmeyer, Country Manager Bekijk case

Aanpak

Opbouw en duur

De training 'Sales Training 3. Master' bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek en 3 trainingsdagen van 9:30 tot 17:00 uur met een doorlooptijd van circa 2 maanden. Je tijdsinvestering is circa 2 uur per week aan zelfstudie.


Telefonisch doelstelling gesprek

Jouw groei en praktijksituatie staat centraal. In een telefonisch doelstellend gesprek bepaal je samen met de trainer je leerdoelen en informeer je de trainer over jouw praktijksituatie. Op deze manier kan de trainer de oefeningen specifiek inrichten op jouw werksituatie.


Buddy

Je leert pas echt als je het geleerde toepast. Daarom ga je binnen jouw organisatie aan de slag met praktijkopdrachten. Hierbij kies je een buddy die je begeleidt en stimuleert.


Trainen in kleine groepen, gericht op jouw leerdoel, met veel praktijk!

De training 'Sales Training 3. Master' vindt altijd plaats in kleine groepen van 6 tot 8 personen.

De training bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. Je zit dus niet alleen te luisteren, je gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in je werkomgeving. Daardoor kun je na de training meteen aan de slag met het geleerde.

Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op je bedrijf toegespitste 'in company training', voor wie maatwerk wil.


Certificaat als bewijsstuk

Na afronding van de training ontvang je een certificaat. Hiermee heb je een hoog aangeschreven certificaat dat impact heeft op je CV en je LinkedIn profiel het gewenste cachet geeft.


Open training én 'in company'

Onze training 'Sales Training 3. Master' kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we je ook de mogelijkheid om deze training te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste 'in company training'. Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Ben je benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze Verkooptrainingen


Unieke 'niet goed geld terug' - garantie. Je loopt geen enkel risico!

Misschien vraag je je af of deze training 'Sales Training 3. Master' bij je past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. Je moet tenslotte investeren in iets waarvan je nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor je is.

Om die reden bieden we je een 'niet goed geld terug'-garantie. Als je na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij je verwachtingen, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour.

FAQ

Trainingen algemeen

Zijn jullie trainingen geschikt voor mijn branche? - +

Onze trainingen zijn geschikt gemaakt voor alle branches in Nederland, voor kleinere startende ondernemingen tot multinationals zoals Shell. We trainen op alle lagen van overheidsinstellingen en hebben speciale tarieven voor non-profit organisaties.

Ik twijfel over welke training ik moet volgen, wat kan ik doen? - +

Als je het niet zeker weet, bel ons op 055 - 301 53 19. We hebben een specifieke scan om het juiste opleidingsplan voor je uit te zoeken. Onze specialisten zullen jouw opleidingsbehoefte vertrouwelijk behandelen.

Welke vaardigheden, talenten en ervaringen hebben jullie trainers? - +

Er zijn twee soorten trainers: diegene die praten en die met 'de voeten in de blubber staan'. Onze trainers behoren tot de laatste groep: ze verkopen zelf iedere dag, onderhandelen en presenteren, omdat ze ervan houden en om ervan te leven. Al onze trainers runnen hun eigen succesvolle bedrijven en hebben jobs gehad in boardrooms in de top van de Nederlandse industrie, zoals Shell, Achmea en Pfizer. We hebben trainers met specialismen zoals media, logistiek, advertising, gezondheidszorg, overheid, industrie en ICT. We bedienen alleen klanten met trainers met branche-ervaring en die gelijksoortige bedrijven hebben getraind in jouw sector.

Zijn de trainingen van Excellent erkend? - +

Ja, Excellent is lid van de NRTO en heeft het NRTO-keurmerk behaald. Dit officiële keurmerk biedt zekerheid dat onze trainingen aan hoge en actuele kwaliteitseisen voldoen.

Is het mogelijk om voor onze medewerkers een training op maat te verzorgen? - +

Dit is zeker mogelijk. Alle onze trainingen kunnen ook als incompany worden geboekt bij jou op locatie. Bij een incompany  wordt de training gegeven op de wijze die voor jou en jouw collega’s het beste uitkomt.

Meer weten? Neem dan contact op via 055 – 3015319 of stuur een e-mail naar info@excellenttrainers.nl 

Wat is het verschil tussen een open training en een incompany training? - +

Voor open trainingen nodigen we maximaal acht mensen uit vanuit diverse bedrijven. Onze evaluaties zijn buitengewoon goed – mensen zijn erg tevreden over de trainingen. Het voordeel van een open training is dat het goedkoper is als één tot drie van uw mensen getraind willen worden. Het is een mooie netwerkkans en je ontvangt veel inzichten over bedrijven die je tot klant wilt maken.

Een incompany training is efficiënt wanneer je vier of meer mensen wilt trainen. Een incompany training is geen standaard training, maar iedere training wordt op maat gemaakt voor jouw situatie, jouw markt, specifiek gericht op jouw mensen.

Hoe bepalen jullie mijn natuurlijke stijl en die van mijn team voor incompany trainingen? - +

Voor succesvolle incompany trainingen moeten we zoveel mogelijk weten over ieder individu. We sturen een e-inventarisatie of spreken iedere deelnemer een uur in een persoonlijk gesprek. Hierna maken we de training op maat voor iedere deelnemer. We ontwikkelen dan voor bijvoorbeeld een introvert persoon instrumenten die voor hem of haar comfortabel voelen.

Kan ik extra kosten verwachten? - +

Excellent werkt op basis van all-in tarieven. Dit houdt in dat er naast het trainingstarief geen bijkomende kosten in rekening worden gebracht (tenzij expliciet anders overeengekomen).

Naast de training krijg je voor je trainingstarief:

  • Een intake met je trainer
  • Studiemateriaal
  • Lunch & drankjes
  • Certificaat
  • Support na afloop

Wat is de bedoeling van een intake met de trainer? - +

Jouw groei en praktijksituatie staan centraal. Tijdens de persoonlijke intake bepaal je samen met je trainer je leerdoelen en informeert de trainer over jouw praktijksituatie. Op deze manier kan de trainer de oefeningen specifiek inrichten op jouw werksituatie tijdens de training.

Waarin onderscheiden jullie je als een trainingsbedrijf? - +

Het woord Excellent is meer dan alleen een naam. Het is een filosofie. Een training is pas succesvol als het aansluit bij je natuurlijke stijl. Als je onze training volgt, dan zit het als gegoten. Je zult onze trainingen uitlopen met het gevoel: ik kan het - en ik ga het doen ook!

Onze training is interessant. De denkwijze is van vandaag – vol met voorbeelden uit jouw branche. Het meest belangrijke – jouw investering verdien je meerdere malen terug. We hebben een benijdenswaardig ROI-record, leveren nieuwe klanten en laten onze klanten kosten besparen sinds 2003.

Wat voor certificaat ontvang ik? - +

Na afronding van de training ontvang je een certificaat. Onze trainingen hebben het NRTO-keurmerk behaald. Hierdoor heb je een hoog aangeschreven certificaat dat je CV en LinkedIn profiel een geweldige boost geeft.

Bekijk alle vragen Bekijk minder vragen

Neem contact met ons op

Wil je méér rendement halen uit jouw eigen sales of uit je salesteam? Schakel Excellent in voor meetbaar meer resultaat. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.