Training Commerciële Vaardigheden voor starters
Hoe kan ik mijzelf zijn en ...
- Voorkomen dat ik stug of belerend overkom
- Goed reageren op klachten
- En verkoopkansen verzilveren?
Overzicht
Je zit bij de klant en kent hem als geen ander. Langzamerhand vraagt jouw organisatie van je ander contact te maken met de klant; iets wat lijkt op verkopen.
Al ben je deskundig en zeer ervaren, ineens moet je een moeilijk gebied in. Een gebied waar je eigenlijk een hekel aan hebt. Hoe kan dat tóch zonder jezelf te verliezen en zeker géén verkoper te worden?
Wat kan je of ken je na deze training Commerciële Vaardigheden?
Op korte termijn zal je niet alleen professional zijn, maar ook min of meer relatiebeheerder. Daarom deze training. Volledig op je lijf geschreven. Hij gaat je helpen om:
- Beter in kaart te krijgen WIE de klant is, WAT je met hem wilt en HOE je dat bereikt
- Toepassen van basisvaardigheden: luisteren, vragen stellen en samenvatten
- Je leert technieken en modellen die je moet beheersen om effectief gesprekken te voeren
- Je eigen communicatiestijl afstemmen op de ander
Doelgroep Training Commerciële Vaardigheden
De training commerciële vaardigheden is voor professionals zoals ingenieurs, accountants, it-specialisten, adviseurs, architecten, advocaten, consultants en andere inhoudsdeskundigen. Er zijn geen vooropleidingseisen, jouw werkervaring en praktisch inzicht is belangrijker dan jouw vooropleiding.
Het programma wordt verzorgd op MBO+ niveau.
Klantcase Finder
![]()
Meer dan ooit is verkopen een vak. Een vak waarin we ons moeten trainen met de juiste vaardigheden, kennis en mindset. Wij wilden nog meer professionaliseren en nog effectiever commerciële kansen creëren en verzilveren. En daarvoor hebben we Excellent ingeschakeld. Dat bleek een goede keuze!
Alles in onze onderneming is erop gericht waarde toe te voegen. Kan Excellent de grens ieder jaar verleggen?
Martin Eijsink, Managing Director Bekijk case
Praktische informatie
Doorlooptijd | 2 dagen |
Tijden | van 09.30 uur tot 17.00 uur |
Aantal Deelnemers | 6 tot 8 deelnemers |
Locaties | Utrecht, Zwolle, Rotterdam |
Prijs | € 1.045,- exclusief btw |
Je krijgt | Een intakegesprek, trainingsmateriaal, een certificaat, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop. |
Data, locatie en investering
wo 17 mrt + wo 07 apr in Utrecht | Optie nemen Direct inschrijven |
vr 16 apr + vr 07 mei in Zwolle | Optie nemen Direct inschrijven |
ma 17 mei + ma 07 jun in Zwolle | Optie nemen Direct inschrijven |
wo 16 jun + wo 07 jul in Rotterdam | Optie nemen Direct inschrijven |
Programma
Programma Training - Commerciële vaardigheden
- Hoe stel ik de juiste vragen?
- Hoe bouw ik aan het vertrouwen van klanten?
- Hoe kan ik mijn bedrijf professioneel presenteren?
- Hoe kan ik mijn bedrijf en mijzelf het best presenteren?
- Hoe kan ik goed reageren op klachten?
- Hoe voorkom ik dat ik stug of belerend overkom?
- Hoe kan ik mijzelf zijn en ook het contact met klanten benutten om verkoopkansen te verzilveren?
Voor professionals bestaat een bijzondere methode die je laat kijken naar jouw klantcontact. Je leert iets neer te leggen op een manier die bij je past, zonder dat de klant het gevoel heeft dat je iets aan het verkopen bent. Het gevolg? Gesprekken met klanten worden voor jou een stuk leuker en tevens waardevoller voor de klant.
Specialist en accountmanagement lijken bizar ver van elkaar af te staan. Maar schijn bedriegt: er is een prachtige combi mogelijk met verrassende 10+ logica!
Aanpak
Opbouw en duur
De training commerciële vaardigheden bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek en 2 trainingsdagen van 9.30 tot 17.00 uur met een doorlooptijd van circa 2 maanden. Je tijdsinvestering is circa 2 uur per week aan zelfstudie.
Telefonisch doelstellend gesprek
Jouw groei en praktijksituatie staat centraal. In een telefonisch doelstellend gesprek bepaal je samen met de trainer je leerdoelen en informeer je de trainer over jouw praktijksituatie. Op deze manier kan de trainer de oefeningen specifiek inrichten op jouw werksituatie.
Buddy
Je leert pas echt als je het geleerde toepast. Daarom ga je binnen jouw organisatie aan de slag met praktijkopdrachten. Hierbij kies je een buddy die je begeleidt en stimuleert.
Trainen in kleine groepen, gericht op jouw leerdoel, met veel praktijk!
De training commerciële vaardigheden vindt altijd plaats in kleine groepen van 6 tot 8 personen.
Deze training bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. Je zit dus niet alleen te luisteren, je gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in je werkomgeving. Daardoor kun je na de training meteen aan de slag met het geleerde.
Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op je bedrijf toegespitste 'in company training', voor wie maatwerk wil.
Certificaat als bewijsstuk
Na afronding van de training ontvang je een certificaat. Hiermee heb je een hoog aangeschreven certificaat dat impact heeft op je CV en je LinkedIn profiel het gewenste cachet geeft.
Open training én ´in company´
Onze Training Commerciële Vaardigheden kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we je ook de mogelijkheid om deze Training Commerciële Vaardigheden te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste ´in company training´.
Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.
Ben je benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze Verkooptrainingen.
Unieke 'niet goed geld terug'-garantie. Je loopt geen enkel risico!
Misschien vraag je jezelf af of deze Training Commerciële Vaardigheden bij jou past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. Je moet tenslotte investeren in iets waarvan je nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor je is.
Om die reden bieden we jou een 'niet goed geld terug'-garantie. Als je na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij jouw verwachtingen, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour.
Neem contact met ons op
Wil je méér rendement halen uit jouw eigen sales of uit je salesteam? Schakel Excellent in voor meetbaar meer resultaat. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.