Commerciële vaardigheden

Een sterke aanwas van nieuwe klanten en omzet

Hoe kan ik mijzelf zijn en ...

  • Voorkomen dat ik stug of belerend overkom
  • Goed reageren op klachten
  • En verkoopkansen verzilveren?

Je zit bij de klant en kent hem als geen ander. Langzamerhand vraagt jouw organisatie van je ander contact te maken met de klant; iets wat lijkt op verkopen.

Al ben je deskundig en zeer ervaren, ineens moet je een moeilijk gebied in. Een gebied waar je eigenlijk een hekel aan hebt. Hoe kan dat tóch zonder jezelf te verliezen en zeker géén verkoper te worden?


Rendement

Op korte termijn zal je niet alleen professional zijn, maar ook min of meer relatiebeheerder. Daarom deze training. Volledig op je lijf geschreven. Hij gaat je helpen om:

  • Beter in kaart te krijgen WIE de klant is, WAT je met hem wilt en HOE je dat bereikt
  • Te ontdekken dat je prima buiten jouw vakgebied kunt denken
  • Een van de mooiste dingen op aarde nog beter te doen: communiceren


Doelgroep

Deze training is voor professionals zoals ingenieurs, accountants, it-specialisten, adviseurs, architecten, advocaten, consultants en andere inhoudsdeskundigen.


Meer dan ooit is verkopen een vak. Een vak waarin we ons moeten trainen met de juiste vaardigheden, kennis en mindset. Wij wilden nog meer professionaliseren en nog effectiever commerciële kansen creëren en verzilveren. En daarvoor hebben we Excellent ingeschakeld. Dat bleek een goede keuze!

Alles in onze onderneming is erop gericht waarde toe te voegen. Kan Excellent de grens ieder jaar verleggen?

Martin Eijsink, Managing Director Bekijk case

Praktische informatie

Doorlooptijd 2 dagen
Tijden van 09.00 uur tot 17.00 uur
Aantal Deelnemers 8 deelnemers
Locaties Utrecht, Rotterdam
Prijs € 1.045,- exclusief btw
U krijgt Een intakegesprek, trainingsmateriaal, een certificaat, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop. Exclusief € 67 per dag voor het dagarrangement en btw.

Data, locatie en investering

wo 15 nov + wo 06 dec in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
vr 15 dec + ma 08 jan in Rotterdam Optie nemen Direct inschrijven
ma 15 jan + ma 05 feb in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
wo 14 feb + wo 07 mrt in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven

Programma

Programma Training - Commerciële vaardigheden

  • Hoe stel ik de juiste vragen?
  • Hoe bouw ik aan het vertrouwen van klanten?
  • Hoe kan ik mijn bedrijf professioneel presenteren?
  • Hoe kan ik mijn bedrijf en mijzelf het best presenteren?
  • Hoe kan ik goed reageren op klachten?
  • Hoe voorkom ik dat ik stug of belerend overkom?
  • Hoe kan ik mijzelf zijn en ook het contact met klanten benutten om verkoopkansen te verzilveren?

Voor professionals bestaat een bijzondere methode die je laat kijken naar jouw klantcontact. Je leert iets neer te leggen op een manier die bij je past, zonder dat de klant het gevoel heeft dat je iets aan het verkopen bent. Het gevolg? Gesprekken met klanten worden voor jou een stuk leuker en tevens waardevoller voor de klant.

Specialist en accountmanagement lijken bizar ver van elkaar af te staan. Maar schijn bedriegt: er is een prachtige combi mogelijk met verrassende 10+ logica!

Aanpak

Trainingsduur

Deze training bestaat uit 2 dagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.


Intake

Voorafgaand aan het programma vindt een telefonische intake plaats om de leerbehoefte af te stemmen en het leerproces al te starten. De training is sterk gebaseerd op de ervaring en casuïstiek die u als deelnemer meeneemt.

Mocht uit uw intake blijken dat de deze training niet aansluit bij uw ervaring en/of leerdoel, dan zullen we u een passend alternatief aanraden.


Trainen in kleine groepen, gericht op uw leerdoel, met veel praktijk!

Trainingen van Excellent vinden altijd plaats in kleine groepen van niet meer dan 6 personen.

De training commerciële vaardigheden bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. U zit dus niet alleen te luisteren, u gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in uw werkomgeving. Daardoor kunt u na de training meteen aan de slag met het geleerde.

Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op uw bedrijf toegespitste in-company-training, voor wie maatwerk wil.


Certificaat als bewijsstuk

Na het succesvol doorlopen van de Training Commerciële Vaardigheden, krijg je van ons als bewijsstuk een fraai uitgevoerd certificaat.


Open training én ´in company´

Onze Training Commerciële Vaardigheden kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we je ook de mogelijkheid om deze Training Commerciële Vaardigheden te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste ´in company training´.

Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Ben je benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze Verkooptrainingen.


Unieke 'niet goed geld terug'-garantie. Je loopt geen enkel risico!

Misschien vraag je jezelf af of deze Training Commerciële Vaardigheden bij jou past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. Je moet tenslotte investeren in iets waarvan je nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor je is.

Om die reden bieden we jou een 'niet goed geld terug'-garantie. Als je na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij jouw verwachtingen, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour.

Neem contact met ons op

Wil je méér rendement halen uit jouw eigen sales of uit je salesteam? Schakel Excellent in voor meetbaar meer resultaat. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.

Vragen?

Wil je ook meer rendement? Vraag een vrijblijvende offerte aan of neem contact op:

Nu contact opnemen

Klanten aan het woord

  • Zeer goede training. Zuiver technische materie leren verkopen op een manier die je klant nooit meer vergeet. Het is mogelijk gebleken.

    Hans Zwolschen, dierenarts sectie varken

  • Onze accoutants en adviseurs commercialiteit bijbrengen op basis van 4 kpi's, dat was de missie.
    Deze sales trainigen leggen de nadruk op de individu, het denkniveau en onze strategie. Een zeer prettige samenwerking.

    Sanny Brunekreeft, Hoofd HRM

  • De training is overzichtelijk met concrete tips.
    Er is veel energie om ermee aan de slag te gaan!

    Peter van der Hulst, Marketing manager

  • De training had het juiste tempo. Heel zinvol, intensief en toch ontspannend. Top!

    Hadden we veel eerder moeten doen!

    Ilya Vos, Accountmanager

Meer testimonials