Commerciële vaardigheden

Commerciele vaardigheden

Een sterke aanwas van nieuwe klanten en omzet

Hoe kan ik mijzelf zijn en ...

  • Voorkomen dat ik stug of belerend overkom
  • Goed reageren op klachten
  • En verkoopkansen verzilveren?

Overzicht

U zit bij de klant en kent hem als geen ander. Langzamerhand vraagt uw organisatie van u ander contact te maken met de klant; iets wat lijkt op verkopen.

Al bent u deskundig en zeer ervaren, ineens moet u een moeilijk gebied in. Een gebied waar u eigenlijk een hekel aan hebt. Hoe kan dat tóch zonder uzelf te verliezen en zeker géén verkoper te worden?


Rendement

Op korte termijn zult u niet alleen professional zijn, maar ook min of meer relatiebeheerder. Daarom deze training. Volledig op uw lijf geschreven. Hij gaat u helpen om:

  • Beter in kaart te krijgen WIE de klant is, WAT u met hem wilt en HOE u dat bereikt.
  • Te ontdekken dat u prima buiten uw vakgebied kunt denken.
  • Een van de mooiste dingen op aarde nog beter te doen: communiceren.


Doelgroep

Deze training is voor professionals zoals ingenieurs, accountants, it-specialisten, adviseurs, architecten, advocaten, consultants en andere inhoudsdeskundigen.


Klantcase Finder

Finder

Meer dan ooit is verkopen een vak. Een vak waarin we ons moeten trainen met de juiste vaardigheden, kennis en mindset. Wij wilden nog meer professionaliseren en nog effectiever commerciële kansen creëren en verzilveren. En daarvoor hebben we Excellent ingeschakeld. Dat bleek een goede keuze!

Alles in onze onderneming is erop gericht waarde toe te voegen. Kan Excellent de grens ieder jaar verleggen?

Martin Eijsink, Managing DirectorBekijk case »

Praktische informatie

Doorlooptijd
2 dagen
Tijden
van 09.00 uur tot 17.00 uur
Aantal Deelnemers
8 deelnemers
Locaties
Utrecht, Rotterdam
Prijs
€ 1.045,- exclusief btw
U krijgt
Een intake gesprek, trainingsmateriaal, een certificaat, alle drankjes, een heerlijke lunch, en support na afloop. Exclusief €67 per dag voor het dagarrangement en btw.

Data, locatie en investering

Programma

Programma training - Commerciële vaardigheden

  • Hoe stel ik de juiste vragen?
  • Hoe bouw ik aan het vertrouwen van klanten?
  • Hoe kan ik mijn bedrijf professioneel presenteren?
  • Hoe kan ik mijn bedrijf en mijzelf het best presenten?
  • Hoe kan ik goed reageren op klachten?
  • Hoe voorkom ik dat ik stug of belerend overkom?
  • Hoe kan ik mijzelf zijn en ook het contact met klanten benutten om verkoopkansen te verzilveren?

Voor professionals bestaat een bijzondere methode die u laat kijken naar uw klantcontact. U leert iets neer te leggen op een manier die bij u past, zonder dat de klant het gevoel heeft dat u iets aan het verkopen bent. Het gevolg? Gesprekken met klanten worden voor u een stuk leuker en tevens waardevoller voor de klant.

Specialist en accountmanagement lijken bizar ver van elkaar af te staan. Maar schijn bedriegt: er is een prachtige combi mogelijk met verrassende 10+ logica!

Aanpak

Trainingsduur

Deze training bestaat uit 2 dagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.


Intake

Voorafgaand aan het programma vindt een telefonische intake plaats om de leerbehoefte af te stemmen en het leerproces al te starten. De training is sterk gebaseerd op de ervaring en casuïstiek die u als deelnemer meeneemt.

Mocht uit uw intake blijken dat de deze training niet aansluit bij uw ervaring en/of leerdoel, dan zullen we u een passend alternatief aanraden.


Trainen in kleine groepen, gericht op uw leerdoel, met veel praktijk!

Trainingen van Excellent vinden altijd plaats in kleine groepen van niet meer dan 6 personen.

De training commerciële vaardigheden bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. U zit dus niet alleen te luisteren, u gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in uw werkomgeving. Daardoor kunt u na de training meteen aan de slag met het geleerde.

Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op uw bedrijf toegespitste in-company-training, voor wie maatwerk wil.


Certificaat als bewijsstuk

Na het succesvol doorlopen van de training commerciële vaardigheden, krijgt u van ons als bewijsstuk een fraai uitgevoerd certificaat.


Open training én in-company

Onze training Commerciële Vaardigheden kunt u volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we u ook de mogelijkheid om deze training Commerciële Vaardigheden te organiseren als een speciaal op uw bedrijf toegespitste in-company-training.

Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Bent u benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze verkooptrainingen.


Unieke 'niet goed geld terug' - garantie. U loopt geen enkel risico!

Misschien vraagt u zich af of deze training commerciële vaardigheden bij u past. Sluit deze training aan op mijn behoeften? Kan ik straks ook daadwerkelijk uit de voeten met datgene wat ik leer? Het kiezen van een training is lastig. U moet tenslotte investeren in iets waarvan u nog niet zeker weet of het inderdaad waardevol voor u is.

Om die reden bieden we u een 'niet goed geld terug' - garantie. Als u na afloop van de eerste trainingsdag concludeert dat deze training niet aansluit bij uw verwachtingen, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag retour.