Artikelen over De Elevator Pitch

Excellent zorgt voor bijzondere medewerkers die hun bedrijf perfect kunnen presenteren én daardoor effectief bijdragen aan het bedrijfsresultaat.

Het doel:

  • Geïntroduceerd worden in nieuwe markten
  • Nieuwe investeerders enthousiasmeren en vooral ...
  • Makkelijker zelf afspraken maken met nieuwe prospects

Het valt vaak op hoe moeilijk verkopers, managers en professionals het vinden duidelijk te maken wat ze doen en vooral wat hun meerwaarde is.

Iedereen die u ontmoet kan een potentiële klant zijn – of kan u naar een potentiële klant doorverwijzen. Daarom moeten we goed nadenken wat wij of onze medewerkers communiceren over ons bedrijf.

In veel situaties, zoals bij netwerkbijeenkomsten, bij klanten en in privé-situaties is de Elevator Pitch een goed hulpmiddel. Een Elevator Pitch is een gedegen bedrijfsboodschap van ca. 40 seconden die:

  • de waarde van uw bedrijf beschrijft en
  • het voordeel weer geeft dat de klant van uw product of dienst heeft.

Een Elevator Pitch is dus een bedrijfspresentatie die u op ieder moment kunt gebruiken. Bijvoorbeeld als u een lift instapt en iemand u vraagt wat voor werk u doet.

HET DOEL

Het doel van een Pitch is interesse te winnen, zodat u een afspraak kunt maken óf dat u doorverwezen wordt naar iemand die interessant voor u zou kunnen zijn.

Veel plezier ermee!


  • Lift

    De 7 sleutels van de Elevator Pitch

    Geplaatst op

    Stel voor uw Elevator Pitch een vraag om aan te sluiten bij de luisteraar.

    Bij investeerders concentreert u zich op de vraag hoe u en uw organisatie van plan zijn geld te maken. Bij een prospect moet uw nadruk liggen ....

    Lees meer »

    Onderwerpen: