Sales Excellence

  • Sales Training Sales Excellence
  • 5 dagen - start iedere 6 maanden
  • Diverse locaties in Nederland, 8-10 deelnemers
  • Hogere salesvaardigheden

Uitzonderlijke verkoopresultaten realiseer je alleen door jezelf continu te trainen op skills, structuur en mindset. De basis heb je al gelegd in de training Professioneel Verkopen, dan is de tijd nu rijp voor hogere salesvaardigheden in de training Sales Excellence.

Geboren verkopers bestaan niet, deze worden gemaakt

In deze follow-up training draait alles om vitaal te worden in consultative selling 3.0. Een aanpak gericht op de mens. Want als jij jezelf sterker maakt, wordt de organisatie ook sterker.


Je resultaten na de training Sales Excellence

  • Je herkent krachtenvelden bij grotere deals
  • Je sluit sneller overeenkomsten - zelfs bij heftige weerstand 
  • Je maakt flexibel gebruik van diverse methodieken om korting terug te dringen
  • Je sluit meer grotere deals door juist te onderhandelen

Doelgroep

De training Sales Excellence is voor verkopers en key-accountmanagers in de dienstverlening en de B2B markt. Deze training is voor iedereen die de Sales Training Professioneel Verkopen heeft gevolgd. 


Het programma zit goed in elkaar en sluit aan bij complexe verkoop. De trainer is top, ervaren, bevlogen en gaf ons allemaal de aandacht die we nodig hadden. Kortom, top! Ga deze training vooral doen!

Paul van Vliet, Key accountmanager Bekijk case

Praktische informatie

Doorlooptijd 5 dagen
Tijden van 09.00 uur tot 17.00 uur
Aantal Deelnemers 8-10 deelnemers
Locaties Utrecht, Amsterdam
Prijs € 3.750,- exclusief btw
Je krijgt Al het trainingsmateriaal, een intakegesprek, het tweede certificaat, alle drankjes, een heerlijke lunch en support na afloop.

Data, locatie en investering

do 21 mrt + do 9 mei + do 27 juni + do 5 sep + do 31 okt 2019 in Utrecht Optie nemen Direct inschrijven
vr 27 sep + vr 1 nov + vr 13 dec 2019 + vr 24 jan + 5 mrt 2020 in Amsterdam Optie nemen Direct inschrijven

Programma

Programma Training - Sales Excellence

Dag 1. Training Accountmanagement 

Meetbaar meer verkopen door succesvolle accountgesprekken

  • Het invloedmodel; een doorslaggevende structuur
  • Vuistregels voor impact bij persoonlijke ontmoetingen
  • Own it; vanuit eigenaarschap toegevoegde waarde leveren
  • Cross-sell in actie en input voor krachtige offertes 
  • De effectiviteitsmotor; op 3 interventieniveaus op het scherpst van de snede leren verkopen

Dag 2. Harvard Onderhandelen 

Onderhandelen met bestaande klanten, werken aan vertrouwen als de belangen groter worden en waardevolle deals sluiten

  • Climate control; pittige issues bespreekbaar maken en tegelijkertijd de relatie goed houden 
  • De Harvard succeskoffer; het 6 stappenplan  
  • Klanten kunnen verleiden als ze niet willen onderhandelen
  • Tools om verlies van waardevolle klantrelaties te voorkomen

Dag 3. Prijsonderhandelingen voeren 

Verhogen van prijs en marges bij prospects

  • Gek op weerstand; jouw breinpositie om sneller tot zaken te komen
  • De formule; prijsonderhandelingen voeren met prospects en hierdoor onnodige korting voorkomen
  • Drivers Seat; omgaan met beslissers en weten waar de inkoper in het inkoopproces zit en daar effectief op anticiperen

Dag 4. Afsluittechniek 2.0

Omgaan met afstandhouders zoals ‘overleg met anderen’, ‘uitstel’ en ‘vergelijken met concurrenten.’ Je leert je gesprek 15 minuten te verlengen en hierin ‘afsluittechniek 2.0’ toe te passen en daardoor wel tot zaken te komen  

  • Gedragsflexibiliteit: invloedgedrag herkennen en jouw gedrag aanpassen
  • Juiste stappen zetten bij beslissers of beïnvloeders
  • Effectiviteit; meer bevestigingen maken en minder offertes

Dag 5. Consultative selling 3.0

Complexe trajecten verkopen bij grote klanten en prospects  

  • Gespreksmanagement; te vaak verliezen bedrijven klanten onnodig, omdat wij als verkopers verstrikt raken in meningsverschillen over de inhoud. Je leert drie alternatieve gespreksroutes in deze training, waardoor je deze klanten en omzet behoudt 
  • Structuurlab; grip krijgen en acties realiseren die jouw concurrentie uitschakelen
  • Skill work-out; met challenger skills sneller tot zaken komen
  • Grande finale; de beste accountmanager van het jaar

Aanpak

Trainingsduur

  • Deze training bestaat uit 5 dagen van 09.00 uur tot 17.00 uur
  • De doorlooptijd tussen de sessies maakt deze training zeer geschikt voor terugkoppeling van tussentijdse praktijkervaringen. Het rendement neemt hierdoor aanzienlijk toe
  • Alle cases zijn specifiek afgestemd op jouw organisatie

Persoonlijke coaching en audit

  • In veel organisaties hebben salesmanagers weinig ruimte om te coachen. Wil je het geleerde uit de training nog beter integreren in jouw praktijk, breid je training dan uit met salescoaching. Je kunt kiezen uit 6, 8 of 10 uur salescoaching. Onze adviseurs kunnen je er meer over vertellen
  • In samenspraak met de opdrachtgever bezoekt een trainer van Excellent als observator een klantgesprek. Door deze audit ontstaat een afrondend beeld van de performance van de deelnemer en kunnen de laatste knelpunten worden gedefinieerd

Intake

  • Voorafgaand aan het programma vindt een telefonische intake plaats om de leerbehoefte af te stemmen en het leerproces al te starten. De training is sterk gebaseerd op de ervaring en casuïstiek die jij als deelnemer meeneemt
  • Mocht uit jouw intake blijken dat deze training niet aansluit bij jouw ervaring en/of leerdoel, dan zullen we jou een passend alternatief aanraden

Trainen in kleine groepen, gericht op jouw leerdoel, met veel praktijk!

  • Deze training vindt altijd plaats in kleine groepen
  • De Training Sales Excellence bestaat voor 70% uit praktijkopdrachten (ook met audiovisuele middelen), is nooit bedreigend, maar altijd opbouwend. Je zit dus niet alleen te luisteren, je gaat actief aan de slag! De trainers van Excellent zullen zoveel mogelijk de theorie van de lessen toespitsen op bestaande situaties in jouw werkomgeving. Daardoor kun je na de training meteen aan de slag met het geleerde
  • Excellent heeft bovendien de mogelijkheid voor een compleet op jouw bedrijf toegespitste 'in company training', voor wie maatwerk wil

Certificaat als bewijsstuk

Na het succesvol doorlopen van de Training Sales Excellence, krijg je van ons als bewijsstuk een fraai uitgevoerd certificaat.


Open training én 'in company'

Onze trainingen kun je volgen als open training, op een van onze trainingslocaties. Daarnaast bieden we jou ook de mogelijkheid om deze training te organiseren als een speciaal op jouw bedrijf toegespitste 'in company training'. Naar aanleiding van specifieke wensen van organisaties en beroepsgroepen, hebben we deze training inmiddels aangepast en toegespitst voor verschillende branches.

Ben je benieuwd naar andere trainingen van Excellent? Bekijk het overzicht van onze Verkooptrainingen.

Neem contact met ons op

Wil je méér rendement halen uit jouw eigen sales of uit je salesteam? Schakel Excellent in voor meetbaar meer resultaat. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons: 055 - 301 53 19.

In-company Groepstraining?

Direct contact

Klanten aan het woord

  • Heel goed! Intensief traject wat flink doorzettingsvermogen vraagt. Het heeft ons een verkoop aanpak gegeven waar we jaren mee vooruit kunnen.

    Jolanda Veelen, Manager Operations

  • "Waarde toevoegen en prijsonderhandelingen hebben we gelijk speerpunt gemaakt voor onze accountmanagers internationaal. Ordinair praktisch - en plezierig."

    G. Klap, Managing director

  • Gaaf om continu te kunnen verbeteren. Senior vaardigheden en effectieve methoden. Met name zware weerstanden te kunnen pareren heeft me veel gebracht.

    M. Stoffers, Accountmanager

  • In de drivers seat komen, regie en commitment krijgen op stappen in de besluitvorming werkt heel goed. Effectieve training!

    John de Jong, Directeur Pro-control

  • Belangrijke resultaten geboekt in prijsonderhandelingen. Het werkt, bij uitstel tóch tot zaken te komen. Top!

    Katarina Bošnjak, Accountmanager

  • Next level in consultative selling. Mooie proces gestuurde manier van waarde toevoegen in het verkoopproces.

    Winny Paauw, Commercieel manager Royal FloraHolland

  • Deze training is fantastisch en heeft mij veel gebracht waaronder tijd om andere dingen te doen (geen offerte zonder koopintentie) en tegelijk een zeer hoog scoringspercentage op de wel uitgebrachte voorstellen. Het werkt dus echt!

    Peter Benedick, Managing Director

  • "Ben je technische expert en ga je verkopen, kies dan voor de training consultative selling 2.0. - een aanrader!"

    Bram van Hoorn, Accountmanager

Meer testimonials