Wij zijn klantgericht! .... Zegt wie?

Ober2

Hoe creëer je geloofwaardigheid?

Chris Loos, Trainer / Consultant

Geplaatst op

Overtref alle verwachtingen

Om je klant een unieke customer experience te geven, waar hij nog lang over zal napraten, moeten we volledig klantgericht zijn. In dit artikel vind je antwoorden op de vragen: Hoe creëer je geloofwaardigheid en hoe ben je future-proof klantgericht? Waarom zou je investeren in een duurzame relatie?

Een man had problemen met zijn auto. Hij bracht deze naar de garage en kreeg een tijdelijke huurauto mee. Niet zomaar een wagen, maar een van de meest luxe die ze daar hadden! Dit overtrof alle verwachtingen. Foto’s op sociale media, jaloerse vrienden. De man had een geweldige ervaring en deelt deze: veel positieve publiciteit voor de garage.

Hoe creëer je geloofwaardigheid?

In je strategie klantgerichtheid centraal stellen is pas het begin. Natuurlijk moeten we er zelf oprecht in geloven. Van veel groter belang is dat de klant zelf ervaart dat we klantgericht zijn. En nog beter: dat de klant het ook zegt! Ze geloven ons niet op ons woord, maar op ervaring, het gemak en de service. Maar ook van personen met wie ze zich kunnen identificeren en met wie ze een vertrouwensrelatie hebben.

Inzicht I: geef je klant een verassende ervaring

Een eigenaardig kenmerk van mensen is dat ze uitzonderlijke ervaringen delen. Maak daar gebruik van. Zo’n ervaring creëer je door meer te doen dan je belooft, meer te geven dan wat je klant verwacht. Dit heeft de garage uit het voorbeeld goed begrepen én toegepast.

Hoe ben je future-proof klantgericht?

Concurreren op je product of dienst wordt steeds lastiger, maar klantgericht zijn en je klant een positieve customer experience aanbieden, voegt iets speciaals toe. Uiteraard geldt dit voor de huidige klanten, maar een groep die zeker niet onderschat moet worden, is de toekomstige klant. Wie is dat? Hoe spreken we die straks aan? Voldoen de huidige middelen aan hun wensen en gebruiken?

Inzicht II: waarom investeren in een duurzame relatie?

Hoe geweldig is het dat je klant al betrokken is bij je bedrijf voordat er een noodzaak is om contact op te nemen, bijvoorbeeld wanneer zich een probleem voordoet. In de automatisering zijn er groeiende mogelijkheden om future-proof klantencontact te realiseren. Klanten worden loyaal wanneer je in iedere fase van de klantreis waarde toevoegt. Zij zijn degenen die moeten zeggen: Dít bedrijf is er voor mij.

Tot slot ...

Alles weten over hoe je organisatie future-proof klantgericht kan zijn? We komen graag eens koffie drinken en maken voor jou inzichtelijk waar jouw kansen liggen! Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand formulier of bel 055-3015319. Je kunt ook vast kijken in onze lijst met Verkooptrainingen.

Overzicht Volgende

Neem contact met ons op

Gerelateerde artikelen

Mis het niet...

Onze experts verzamelen wekelijks de laatste commerciele adviezen. Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Categorieën